9. April 2017

handlettering im danidori - handlettering in my danidori

Auf geht's zu einem neuen projekt...in einem Danidori, also ein heft im travelers notebook format, allerdings von Dani Peuss. Ich war auf das 120 g papier gespannt, denn es sollte ja auch mixed-media- und aquarelltaublich sein. Zumindest habe ich z.B. schon bei Frau Pony und bei anderen auf instagram einige mixed-media-seiten gesehen.

Here we go with a new project...in a danidori, hence a notebook in the size of the traveler's notebooks, but from Dani Peuss. I was curious about the 120 g paper, as it should be suitable for mixed-media and watercoloring. At least I had seen pages with that for example at Frau Pony and others on instagram.




Irgendwie starte ich diese jahr lauter neue projekte...ob das mit meinem one little word "create" zu tun hat?! Wer weiß. Bei diesem hier geht es um schöne sprüche oder zitate und handlettern. Es gibt so viele schöne, motivierende oder mich ansprechende sätze die ich auch mal gerne außerhalb von pinterest festhalten möchte...auf schön gestalteten seiten.


Somehow I am starting a lot of new projects this year...looks like as if  there is a connection to my one little word "create". Who knows. This project is about handlettering of nice quotes. I want to document some of those many wonderful quotes I am collecting on pinterest, just outside pinterest...on beautiful pages.


So sehen die seiten bisher in meinem übungsheft aus. Da ist dann eine seite voll mit handlettering, von oben bis unten. Mit der ein oder anderen geschriebenen version bin ich auch ganz zufrieden, aber die gesamte seite bzw das heft sehen einfach nicht schön aus. Somit gibt es jetzt ein heft mit schönen handgeletterten seiten. Hier seht ihr meine ersten:

That's how my handlettering pages look like in a  kind of exercise book. These pages are full of handlettering, from top to bottom. Some of them look good, but the whole thing doesn't look nice at all, too crowdy, too messy. Hence, now I am creating a notebook full of nicely handlettered pages. Here are my first ones:




Die große panik war dann, dass ich mich auf irgendeiner seite verschreibe oder sie mir nicht gut gelingt etc....kaum gedacht, schon war es passiert...und nun?! Den patzer habe ich dann einfach überklebt und die seite so gestaltet, dass es (hoffentlich) nicht auffällt. Oder seht ihr was? 

Then, I was worried that I will make an error or I mess up a whole page....and right after having thought this, it already happened. What to do in this case? I just  glued something on top and designed the page that you (hopefully) don't see the mistake anymore. Or do you spy anything?




Falls ihr jetzt denkt ich habe einen Satz im Kopf und schreibe den dann einfach mal eben so hin, so ist das nicht...jedes Wort, jeder Satz bedarf übung und etwas planung, damit alles schön aussieht harmonisch zusammen passt. Da kommt schon mal vor, dass ich während der vorlesung an der uni übe...daheim das gekrizel konkretisiere bevor ich es dann letzendlich ins Danidori schreibe.

In case you might think, I just have a phrase in my head and just write it down. Well, it's not like that...every word, every phase needs practice and planning in order that everything looks nice and harmonic. It sometimes happens that I practice while sitting in a lecture at the university....plan some more details at home before I finally create the page in my Danidori.




Habt ihr euch schon in handlettering versucht? Oder würdet ihr es gerne können?

Have you already tried handlettering? Or do you like to learn it?



material
danidori - DaniPeuss
watercolors - Winsor & Newton
micron fineline 005 - Pigma
fineliner 0.3  -Staedler
water brush

*Affiliate-Link

Kommentare:

  1. C'est un joli projet! Et avec les erreurs, je ne crois pas que cela soit un grand problème. Tu est en train d'apprendre, n'est-ce pas? Les erreurs, à mon avis, ils font partie du procès (je me dis ça pour ne pas me fâcher avec moi même!).

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Merci beaucoup. Tu as raison avec des erreurs, ils le font partie quand même c'est mieux à voir sans...mais sans des erreurs il y en a pas du progrès non plus. Et je me fâche avec moi trop souvent :-)

      Löschen
  2. I love them all Eva, that look really amazing & your flowers are brilliant! What pens do you use?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thanks a lot. For the writing here I used a pen from zebra which I bought in Japan. Luckily, I found it in an online shop here. I entered the link to it above that I won't loose it. And the thicker letters were written with ZIG clean color real brush.

      Löschen