4. März 2017

#52portraits no. 2

Im januar hatte ich von meinem 52 porträts projekt erzählt...mittlerweile sind wieder ein paar wochen vergangen, somit auch ein paar weiter fotos und seiten in meinem travelers notebook entstanden:

In January, I was writing my 52 portraits project about. Meanwhile, some weeks have passed and thus I have some more fotos and sides in my travelers notebook:




Wenn ich das projekt irgendwo erwähne höre ich zum einen, dass es eine tolle idee ist, aber dann auch dass es einschüchtern ist. Die meisten fühlen sich nicht unbedingt wohl so im mittelpunkt zu stehen und vor allem so häufig fotografiert zu werden. Da schließe ich mit ein, aber ich muss auch sagen, man gewöhnt sich daran und mittlerweile ist es sogar schon ein wöchentliche routine, die einfach dazu gehört. Letztendlich ist es das was man selbst daraus macht und somit kann man es selbst steuern. Wie stehst du zu fotos von dir? Magst du fotografiert zu werden? 

When I mention the project somewhere I either hear that it is a wonderful idea, or that it might be a bit intimidating. Most feel uncomfortable being in the center and are not used being in front of the camera. Me including, but I also have to admit, one gets used to it. Meanwhile, I also became a bit of a weekly routine. Eventually, it is what you make out of it and thus, you can regulate it in the way you want. How do you feel about photos of yourself? Do you enjoy being in front of the camera?



MerkenMerken

Kommentare:

  1. I love the simplicity of how you're documenting your photos Eva.
    I don't like seeing myself in photos...however I know that I have to do it for my children and grandchildren; I have so very few of my grandparents which makes me so sad, I suppose years ago it was expensive just to have a camera let alone to develop films but really we have no excuses today which is why memory keeping to me (& that I'm included) is so very important!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Totally agree. Even from my childhood, there are so little photos. Thank you very much also for your compliment.

      Löschen